Sağlık Hizmetleri ve Google Reklamları

Google Ads uzmanlarımızdan kurulum desteği almak için bu numarayı arayın: 0232 502 0047

Google’ın araştırmasına göre, tüketicilerin% 89’u, sağlık sorunlarını çözmek istediklerinde arama motoruna yöneliyor.

Teklif Almak ve Ücretsiz Kurulum Talep Etmek için;
0232 502 0047

    Sağlık Hizmetleri ve Google Reklamları

    Google‘ın araştırmasına göre, tüketicilerin% 89’u, sağlık sorunlarını çözmek istediklerinde arama motoruna yöneliyor. Her ne kadar yüksek bir arama hacmi olsa da, Google Reklamları, sağlık sektörü pazarlaması konusunda, uzman olmayan kişiler tarafından yapıldığında, rakibin erittiği verimsiz bütçeye dönüşebiliyor. Bir de ülkeler bazında ki sağlık hizmetleri reklam yasaklarına takılmanız halinde, sizi bekleyen sert yaptırımlar ve maddi cezalar ile sonuçlanabiliyor. Ancak, hasta ile bağlantı kurmak için daha akıllı bir Sağlık Hizmeti Google Reklamları stratejisine sahip olanlar için büyük bir fırsat var.

    Birçok doktor veya hastane Google arama motoruna kendi ismini yazdığında, başka kurumların veya doktorların ismiyle karşılaşmaktadır. Aynı şekilde, ilgili doktor veya hastane hakkında bilgi almak, iletişim kurmak isteyen hasta için de bu durum geçerlidir. Bunun sebebi ise, reklamı gerçekleştiren doktor veya hastanenin, rakip gördüğü veya başarılı bulduğu kurumun ismini kendi reklam hedeflerine yerleştirmesidir. Kurguladığı bu reklam stratejisi ile potansiyel hastaları kendi kurumuna çekmektir. Hasta size ulaşmak isterken, bir başka kurum veya doktorun hastası olmuş ve olası kazancınız bir başkası tarafından kazanılmıştır.

    Google Reklamları, sadece bir bütçeye karar verip, başlayacağınız bir reklam çalışması değildir. Büyük bir stratejidir. Biz reklamı değil, stratejiyi belirleriz.

    Sağlık Hizmetleri Arama Kelimeleri Planlama

    Sağlık hizmeti Google Reklamlarında, hasta davranışı ile doktor davranışı aynı değildir. Aramaların çoğunluğu, sanılanın aksine, hastalık tanısı ile değil, durum sorgusu ile gerçekleşir. Örn; “Jinekomasti” aramasından elde edeceğiniz etkileşim, “erkekte meme büyümesi” aramasından elde edeceğiniz etkileşimden çok daha azdır. Hasta yaşadığı durumu sorgular. Strateji, hasta sorgu davranışlarını listeleyerek başlar.

    Yer Hedefleme ve Artan Verim

    Google, arama yapanların% 63’ünün kararlarını, önerilen bir hizmetin kendi evine veya ofisine olan yakınlığına göre belirlediğini bildirmektedir. Reklamınızı çok daha geniş bir alanda çıkabilirsiniz. Bu sayede daha fazla bilinirlik ve etkileşim sağlayabilirsiniz. Ancak bulunduğunuz yere yakın olan sorgular için daha fazla teklif vermek verimi oldukça arttıracaktır. Örneğin, yürüyüş veya sadece birkaç durak mesafesinde olduğunuz bir arama tıklamasıyla, çevre iller ve ilçelerden oluşabilecek arama tıklamalarına aynı ücreti ödemek istemezsiniz. Yer hedefleme, reklamlarınızın tıklamaları alması olasılığını da artırır, çünkü daha hedefli, motive olmuş bir kitlenin önünde görünürsünüz.

    Doğru Reklam Açılış Sayfası

    Google, sağlık sektörü reklamlarıyla ilgilenen tüketicilerin %60’ının web sitemizi ziyaret edeceğini söylüyor. Ayrıca, aramaların %53’ünün bir akıllı telefondan geldiğini ve tabletlerden %7 oranında arama yapıldığını biliyoruz. O halde reklam sayfanızın mobil uyumlu olması gerekmektedir. Aynı zaman da reklam açılış sayfasının arama sorgusu ile alakalı olması dönüşümü arttıracaktır. Örneğin; “ En iyi saç ekim merkezi ” araması yapan bir kullanıcının, tıkladığı reklam sayfasının “saç ekim” sayfası olması gerekmektedir. Hastanenin ana sayfasına yönlendirilmiş ise, dönüşüm oranı azalacaktır.

    Potansiyel Müşteriye Dönüşüm Aşaması

    Arama sorgusunu tamamlamış ve alakalı sayfa ziyaretini gerçekleştiren kullanıcı, farklı aramalar da gerçekleştirecektir. Bu aşama da, diğer reklam verenlerinden şansı en az sizin kadar yüksektir. Hasta iletişimi ve potansiyel müşteriye dönüşüm stratejisiyle beraber, arama sorugusu gerçekleştiren kullanıcı, doğru strateji ile, potansiyel müşteriye dönüşür.

    Google Reklamları değerlidir. Planlama ve stratejinizi bağlı olarak olduykça yüksek kazançlar sunabilir. Ancak; “web siteniz önemli sağlık kararları vermek için ihtiyaç duydukları bilgileri içermiyorsa, Google Reklam stratejiniz yanlış ise % 71’i işlem yapmadan ayrılacaktır.”

    Sağlık Hizmetleri Reklam Yasakları ve Google Reklam Politikaları

    Sağlık hizmetlerinde pazarlama, ülkeler ve mecralar bazında yasaklar ile doludur. Türkiye’de yasak olan bir uygulama, dünyanın diğer bir ülkesinde yasak olmayabiliyor.

    Tabipler Birliği Kelime Yasakları
    2011/59 Sayılı Genelge ile; “ilk”, “tek”, “deneyimli”,“üstün teknolojik yatırım”, “farklı bir anlayışla”,“güçlü ve uzman kadro”, “ sağlıkta kalite ”, “ daha az komplikasyon, daha çok hasta konforu, daha erken taburcu olma imkanı”, “ fark edilen güzelliğin fark yaratan adresi”, “bu hastalıkta uygulanması gereken en uygun metod”, “ herkes en az bir defa yaptırmalı”, “çok kısa sürede ağrısız acısız bir şekilde kurtulabilirsiniz”, “Bembeyaz bir gülümseme için 24’e kadar açığız”,“ Bıçaksız lazer teknolojisi ile gözlerde HD kalitesi ”,“….. dönemde bu tetkik yapılmazsa ….hastalık engellenemez”, “önceden tedbirinizi alın”, “bu cihazla hiç bir şey saklanmaz”,“el bileğinden kalbe giden yol radial anjiyografi yöntemi ”,“ en son teknolojik cihaz” gibi talep oluşturan ve ticari yön veren kelimeler yasaklı kelimelerdir.

    Google Reklamlarında Sağlık Hizmetleri Politikası
    Google, reklamların ve hedeflerin ilgili yasalara ve sektör standartlarına uygun olmasını bekler. Sağlıkla ilgili bazı içerikler için hiçbir koşulda reklam yayınlanamazken, bazıları içinse reklamverenin Google’dan sertifikasyon almış olması ve yalnızca onaylanmış ülkeleri hedeflemesi koşuluyla reklam yayınlanabilir. Google Reklamlarında, Sağlık Hizmetleri Politikası Türkiye’yi kapsayan yerel düzenlemeler çerçevesinde gerçekleşebilir.
    Örneğin; “Klinik deneylere katılımcı alımı” ile alakalı bir reklam Amerika, Avustralya, Tayvan, Singapur, Çin ve İsrail de Google Reklam politikaları tarafından onaylanırken, Türkiye’de onaylanmamaktadır. Veya, “Kürtaj” ile alakalı bir reklam Google Reklam Politikaları tarafından Türkiye’de onaylanırken, İsviçre, Suriye, Tayvan, Tayland, Tunus, Ukrayna, Birleşik Arap Emirlikleri, Uruguay, Venezuela, Yemen ve bir çok ülkede Google Reklam Politikaları tarafından onaylanmamaktadır. Bir başka örnekte ise, “Bağımlılıkla Mücadele Hizmetleri” kapsamında ki reklamlar yalnızca Amerika’da onaylanıp, diğer ülkelerin hiç birinde onaylanmamaktadır.
    İçeriğe dayalı sınırlamaların yanı sıra kampanyanızın hedeflediği ülkelere göre ek gereksinimler söz konusu olabilir. Reklam kampanyanızın belirli bir ülkeyi hedefleyebilmesi için yerine getirmeniz gereken ek şartları tarafımızdan talep edebilirsiniz.

    Sağlık Hizmetlerinde Dijital Medya ve Hasta Davranışları

    Değişen ve gelişen yeni dönem ile beraber, imaj çalışmaları ve pazar oluşturma mecraları da değişmiştir. Sağlık Sektöründe Pazarlama yönetimi uygun tanım olabilir ancak konu sağlık sektörü olunca “pazarlama” yerine “iletişim” demek kulağa daha hoş geliyor.
    Ülkemizde “sağlıkla ilgili herhangi bir konuda bilgiye ihtiyaç duyduğunuzda hangi kaynağa başvurursunuz ?” sorusuna%89 oranında internet cevabı veriliyor. Bu durumu şöyle açıklayabiliriz. Sağlık sektörü “dijital pazarlama” yani “ dijital iletişim” olmazsa olmaz.

    Sağlık Hizmetlerinde Sosyal Medyada Hasta Davranışları
    Amerika Birleşik Devleti, dijital iletişim kurmayan sağlık kurumlarının, hasta ile bağ kuramayacağını savunuyor. Şöyle ki;

    • ABD bünyesinde hizmet veren 1,544 hastanenin sosyal medyaya katılımı söz konusu.
    • 651 hastanenin LinkedIn hesabı var.
    • 716 hastane YouTube üzerinde kendi kanalına sahip.
    • 1,292 hastane Facebook hesabına sahip.
    • 998 hastane Twitter’da etkileşime açık ve sohbete hazır durumda.
    • ABD’de sosyal medya üzerinde sağlıkla ilişkili bilgi arayan hastalardan %42’si sağlıkla ilgili hasta deneyimlerini araştırmıştır.
    • Hastaların %24’ü sağlıkla ilgili konularda video ve görsel paylaşmıştır.
    • Hastaların %41’i sosyal medyanın hastane, sağlık kuruluşu ya da doktor seçimlerini etkileyeceğini belirtmiştir.

    Sağlık Hizmetlerinde Dijital Medya ve Hasta Davranışları

    Değişen ve gelişen yeni dönem ile beraber, imaj çalışmaları ve pazar oluşturma mecraları da değişmiştir. Sağlık Sektöründe Pazarlama yönetimi uygun tanım olabilir ancak konu sağlık sektörü olunca “pazarlama” yerine “iletişim” demek kulağa daha hoş geliyor.
    Ülkemizde “sağlıkla ilgili herhangi bir konuda bilgiye ihtiyaç duyduğunuzda hangi kaynağa başvurursunuz ?” sorusuna%89 oranında internet cevabı veriliyor. Bu durumu şöyle açıklayabiliriz. Sağlık sektörü “dijital pazarlama” yani “ dijital iletişim” olmazsa olmaz.

    Sağlık Hizmetlerinde Sosyal Medyada Hasta Davranışları
    Amerika Birleşik Devleti, dijital iletişim kurmayan sağlık kurumlarının, hasta ile bağ kuramayacağını savunuyor. Şöyle ki;

    • ABD bünyesinde hizmet veren 1,544 hastanenin sosyal medyaya katılımı söz konusu.
    • 651 hastanenin LinkedIn hesabı var.
    • 716 hastane YouTube üzerinde kendi kanalına sahip.
    • 1,292 hastane Facebook hesabına sahip.
    • 998 hastane Twitter’da etkileşime açık ve sohbete hazır durumda.
    • ABD’de sosyal medya üzerinde sağlıkla ilişkili bilgi arayan hastalardan %42’si sağlıkla ilgili hasta deneyimlerini araştırmıştır.
    • Hastaların %24’ü sağlıkla ilgili konularda video ve görsel paylaşmıştır.
    • Hastaların %41’i sosyal medyanın hastane, sağlık kuruluşu ya da doktor seçimlerini etkileyeceğini belirtmiştir.

    Sağlık Hizmetlerinde Google Arama Motorunda Hasta Davranışları

    • Aramaların çoğu belirli bir hastalığın semptomlarını yazarak yapılıyor.
    • Aramaların %38’i semptomlar ya da hastane departmanları yazılarak yapılıyor.
    • Aramaların %37’si hastalık isimleri yazılarak yapılıyor.
    • Aramaların %19’u hastane markaları yazılarak yapılıyor.
    • Aramaların %6’sı tedavi süreçleri ve tedavi isimleri yazılarak yapılıyor.
    • Hastaların %77’si bir randevu almadan önce arama motorlarından araştırma yapılıyor.
    • Rezervasyon yapan hastaların %83’ü rezervasyon kararından önce hastanelerin internet sitelerini araştırıyor.

    Hasta iletişimi, sağlık hizmetlerinin bilinirliğini ve gelirini arttırmanın en etkili aşamasıdır. Kusursuz ekipmanlar ile kurulmuş oldukça modern bir hastane düşünün, birbirinden yetenekli doktorların çalıştığını ve dikkat odağı çok yüksek olan asistanların olduğunu hayal edin. Hasta memnuniyetini temel görev edinmiş bir yönetim kadrosu olduğunu farz edin. Ama hasta yok. Hasta kabulü konusunda geleneksel reklam mecraları dışında strateji yok. Rekabet inanılmaz sert ve sabit giderler oldukça yüksek. Hızlı bilinirlik ve sürekli gelir için doğru hasta iletişimi oldukça mühim. Diğer bütün aşamaların kusursuz işlediğini düşünelim. Bir tek eksiğimiz var, hasta iletişimi? Kusursuz işleyen sistem ne ifade eder ki?

    Hasta İletişiminde Google Reklamları

    Verimlilik

    Her bir yeni hasta ile iletişime geçmek için daha az zaman ve bütçe kullanacaksınız.

    Analiz

    Arama motorları aracılığı ile, tercih sonuçlarına göre, rakip analiz verileri alıp, eksikleriniz var ise düzeltme ve hızlı karar alma fırsatı yaratacaksınız.

    Hedef İletişim

    Demografik, coğrafik ve diğer daraltılmış bölge seçimi yapabilirsiniz. Reklamınızı herkesin değil, yalnızca sağlık ile ilgili kelimeleri arayan kişileri gösterebilirsiniz. Onlara özel iletişim kurabilirsiniz.

    Bütçe Kontrol

    Kampanya bütçenizi gerçek zamanda arttırabilir ya da azaltabilirsiniz. Günlük, haftalık, aylık dönüş raporlarını inceleyebilir, anlık kararlar alabilirsiniz.

    Size yardıma hazırız. Hesap kurulumu ve Google desteği için hemen arayın.

    0232 502 0047

    Google Reklam hesabınızın başarılı olmasını sağlamak için uzmanlarından oluşan özel ekibimizin desteğinden ücretsiz yararlanabilirsiniz. Hatta uzmanlarımızla birlikte kampanyanızı sizin için oluşturabilirsiniz. Nelerin işe yarayıp nelerin yaramadığını öğrenmede ilk 30 gün önemlidir. Her adımda size yol göstereceğiz.